سرخط خبرها

معرفی انیمیشن «بائو» | آشیانه‌ خالی

  • کد خبر: ۵۰۰۷۸
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
معرفی انیمیشن «بائو» | آشیانه‌ خالی
داستان انیمیشن «بائو» درباره‌ی مادری است که بعد از رفتن پسرش از خانه، تنها می‌شود و این موضوع او را از درون ناراحت کرده است.
عاطفه جوینی  | شهرآرانیوز - تا به حال به پدر و مادر‌هایی که بعد از رفتن فرزندانشان به مدرسه‌ی شبانه‌روزی تنها شده‌اند فکر کرده‌اید؟ پدر و مادر‌ها اغلب وابستگی زیادی به فرزندانشان دارند. آن‌ها زندگی و وقت خود را برای بزرگ‌کردن و تربیّت فرزندانشان می‌گذارند. از کودکی گرفته تا بزرگ‌سالی، مدام مراقب آن‌ها هستند. گاهی درباره‌ی آن‌ها نگران و ناامید، و گاهی شاد و هیجان‌زده می‌شوند و همه‌ی فکر و ذکرشان فرزندانشان هستند. ما نمی‌دانیم این موضوع خوب است یا بد، کمک‌کننده است یا متوقّف‌کننده. چیزی که می‌دانیم و حس می‌کنیم این است که بیشتر پدر و مادر‌ها این‌طورند و با این چالش به‌شدّت درگیرند. حالا اگر برای بعضی از آن‌ها این موضوع خیلی بزرگ باشد، بعد از رفتن و مستقل شدن فرزاندانشان، بسیار ناراحت و افسرده می‌شوند و احساس تنهایی می‌کنند. اگر این موضوع مدّت زیادی آن‌ها را درگیر خودش نگه دارد، به آن سندروم «آشیانه‌ی خالی» می‌گویند.
 
معرفی انیمیشن «بائو» | آشیانه‌ خالی

داستان انیمیشن «بائو» درباره‌ی مادری است که بعد از رفتن پسرش از خانه، تنها می‌شود و این موضوع او را از درون ناراحت کرده است. یک روز ظهر که همسرش تندتند غذا می‌خورد و از سر میز بلند می‌شود، صدای یک نوزاد از توی ظرف غذا شنیده می‌شود. باورنکردنی است! یکی از کوفته‌های زن به یک پسرکوچولوی کچل تبدیل شده است و داستان اصلی از اینجا شروع می‌شود. حالا این مامانِ تنها کسی را دارد که همه‌ی لحظه‌هایش را با او شریک شود و آن کسی نیست جز یک پسر از جنس کوفته!
 
این داستان نشان می‌دهد اگر پدر یا مادری دچار سندروم آشیانه‌ی خالی شود، چه چیز‌هایی را تجربه می‌کند و چه اتّفاقی برایش می‌افتد. با دیدن این انیمیشن، بهتر می‌توانیم آدم‌های نزدیک اطرافمان را درک، و با آن‌ها همدلی کنیم.
 
 
معرفی انیمیشن «بائو» | آشیانه‌ خالی
بائو Bao

سال انتشار: ۲۰۱۸
 
زمان: ۸ دقیقه
 
کشور: کانادا

کارگردان: دومی شی / DOMEE SHI
 
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->